ITIL heeft zich ontwikkeld tot de meest gebruikte best practice op (IT) servicemanagement gebied ter wereld. ITIL biedt organisaties de mogelijkheid om de (IT) services nog beter af te stemmen op de behoefte van de klant. ITIL4 introduceert nieuwe begrippen zoals Service Value System, de Service Value Chain en de ITIL ‘Guiding Principles’.
ITIL is al lang niet meer alleen maar toepasbaar op de IT-dienstverlening. Ook andere vormen van dienstverlening kunnen gebruik maken van deze Best Practice. Naast de ITIL4 Foundation zijn er drie ITIL4 Specialist trainingen, een ITIL4 Strategist en een ITIL4 Leader training.
Binnen het ITIL4 certificering schema zijn er 2 stromen; de ITIL Managing Professional (MP) en de ITIL Strategic Leader (SL). Elke stroom bestaat naast de Foundation uit meerdere trainingen.
Na het afronden van de Foundation, de Specialist en de Strategist trainingen mag je jezelf ITIL Managing Professional (MP) noemen. De titel ITIL Strategic Leader (SL) ontvang je na het afronden van de Foundation, de Strategist en de Leader training.
2 dagen
Tijdens de ITIL4 Foundation maak je kennis met begrippen als Service Value System, de Service Value Chain, 7 Guiding Principles, de 4 dimensies van servicemanagement en 34 practices.
Na het volgen van deze Foundation training ben klaar voor het ITIL4 Foundation examen en kun je een bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van de eigen (IT) organisatie.
Ik wil direct contact3 dagen
Deze Specialist training behandelt de kern van servicemanagement en richt zich op de integratie van verschillende value streams en activiteiten om (IT) producten en diensten te creëren, te leveren en te ondersteunen (Create, Deliver & Support). Ook worden ondersteunende practices, methoden en tools behandeld.
Voor deze training dien je in bezit te zijn van het ITIL4 Foundation certificaat.
Ik wil direct contact3 dagen
Deze specialist training richt zich op het beheren van stakeholders, de customer journey en het managen van relaties met partners en leveranciers. Tijdens de training gaan we in op welke wijze de vraag van de klant kan worden omgezet in waarde door middel van (IT) producten en diensten.
Voor deze training dien je in bezit te zijn van het ITIL4 Foundation certificaat.
Ik wil direct contact3 dagen
Hoe zijn digitale organisaties in staat om met moderne bedrijfsmodellen effectief te functioneren in high velocity omgevingen. Wat kunnen we leren van digital-native organisaties. Dit ontdek je in deze specialist training, waarin er aandacht is voor best practices als Agile en Lean, technische practices en technologieën als cloud, automation en automatic testing.
Voor deze training dien je in bezit te zijn van het ITIL4 Foundation certificaat.
Ik wil direct contact3 dagen
Deze training is onderdeel van zowel het ITIL Strategic Leader (SL) als de Managing Professional (MP) pad en ondersteunt iedereen die betrokken is bij het stuur-of planactiviteiten binnen IT-servicemanagement en bij voortdurende verbetering (Direct, Plan and Improve). Deze training gaat niet alleen over strategische leiderschapsvaardigheden, maar is geschikt voor eenieder die betrokken is het plannen, aansturen en verbeteren van de dienstverlening.
Voor deze training dien je in bezit te zijn van het ITIL4 Foundation certificaat.
Ik wil direct contact3 dagen
De training IT en digitale strategie voegt een nieuw perspectief toe aan de ITIL-suite en tilt de discussie rond ITIL-concepten naar een strategisch niveau onder c-level leiders en aspirant-leiders. Disruptieve digitale technologieën zorgen voor een omgeving die steeds sneller en complexer wordt. Organisaties moeten flexibeler zijn, beter aanpassen aan nieuwe omstandigheden en klaar zijn om nieuwe manieren van werken aan te nemen om concurrerend te blijven.
De training helpt management bij het ontwikkelen en implementeren van een effectieve IT- en digitale strategie die digitale disruptie kan aanpakken en zal bijdragen aan succes.
Voor deze training dien je in bezit te zijn van het ITIL4 Foundation certificaat.
Ik wil direct contact